vær med

i helsinge

Erhverv

Helsinge Erhvervsforening

Helsinge Erhvervsforening blev stiftet i 1978 og er i dag den største erhvervsforening i Gribskov.

Helsinge Erhvervsforening består endvidere af Gadekærforeningen, der er en interessegruppe i foreningen.

Helsinge Erhvervsforening har i dag over 100 medlemmer fordelt på detailhandel, industri, håndværkere, pengeinstitutter, autoforhandlere, liberale erhverv m.fl.

Helsinge Erhvervsforening er dannet for at samle alle Gribskov Kommunes virksomheder, så der kan gøres en fælles indsats der påvirker kommunens positive erhvervsudvikling til gavn for alle.

Når vilkårene for det lokale erhvervsliv forbedres, fremmes væksten i hele området. Helsinge Erhvervsforening har derfor en naturlig interesse i at gøre en indsats for at få skabt de bedst mulige vilkår for de lokale virksomheder.

Ved at tale med fælles stemme kan vi få medindflydelse på de lokale beslutninger som påvirker erhvervslivet.

Foreningen har en bestyrelse bestående af 4 medlemmer, som vælges på den årlige generalforsamling i marts måned.

Interessegruppen:

Gadekærforeningen

Gadekærforeningen er det daglige navn for interessegruppen for detailhandlere i Helsinge bymidte under Helsinge Erhvervsforening.

Gadekærforeningen arrangerer mange aktiviteter i Helsinge bymidte, og sørger for at der altid er en årsag til at besøge byen.

Interessegruppen Gadekærforeningen har ca. 70 medlemmer, som hvert år vælger sin egen bestyrelse.

Gadekærforeningen arrangerer, afvikler og finansierer bl.a. følgende aktiviteter og arrangementer:

• Kulturnat i Helsinge med ‘Open by Night’, udstillinger, aktiviteter og masser af musik.
  • Altmuligtræf med udstilling af veteranbiler og motorcykler i Gågaden.
  • Torsdagskoncerter.
  • Børneaktiviteter på Bytorvet i skolernes sommerferie.
  • Julebelysning i Helsinge.
  • Byens juletræ på Bytorvet i Helsinge.
  • Juleaktiviteter og arrangementer i december.
  • Helsinge Gavekort som gælder til 40 forretninger i Helsinge.

Foreningens medlemmer

Du er meget velkommen til at kontakte os hvis du har et spørgsmål.

Formand:
Jesper Behrensdorff